המלצות לפסטיבל הפסנתר 2015

אז פסטיבל הפסנתר שוב בפתח, ואחרי ההצלחה של שנה שעברה, הוא יתקיים שוב במתחם מוזאון תל אביב. הפסטיבל יפתח ב 21.10 ויארח ב-4 ימים גדושים 250 אמנים בעשרות מופעים שונים ומשונים.

גם השנה יש נסיון לקלוע למגוון רחב של טעמים אבל איכשהוא מרגיש לי שהזרקור הפעם מופנה לתגליות החדשות יחסית, למוזיקאים הצעירים והמוכשרים שמקבלים כאן במה ייחודית וחגיגית.

לצד שלום חנוך, ואריאל זילבר, ואסף אמדורסקי ופאר טסי, ולצד היהודים שחוגגים עשרים שנה לאלבום ״מציאות נפרדת״ ואפרת גוש שחוגגת עשור לאלבום ״מה שקרה״, יהיו עוד המון המון מופעים של אמנים שאתם אולי עוד לא מכירים וחבל.

אז בגלל שעל שלום חנוך אני לא ממש צריכה להמליץ, אנסה להתמקד השנה בתגליות שלדעתי כדאי גם לכם לגלות:

ג’יין בורדו מארחים את אלון עדר – יום ד’, ה- 21.01 בשעה 22:30

שלישיית הקאנטרי העברי ״ג׳יין בורדו״, חורשת כבר שנתיים את הארץ ומופיעה בכל מקום שבו יכולים להכניס גיטרה אקוסטית, קונטרבס וטמבורין.

מדובר בשלושה צעירים סופר סופר מוכשרים, ששרים בציניות ובכשרון רב על החיים. קחו למשל את השיר ״עינב״ שפונה לכל בחורה עלי אדמות:

לכל אחת ישנה אחת שלא נותנת לה מנוח
לכל אחת ישנה אחת שמוציאה לה את הכוח
בוא נאמר שלשלי קוראים עינב
בוא נאמר ששערה גוון זהב
בוא נאמר שזו לא הוצאת דיבה
אם אגיד שהיא אפילו די כלבה

עינב עינב לכי תחזרי אל המושב עכשיו
אני לא מקנאה כן זה לא המצב
העיר הזאת קטנה מדי לשתינו

אני כבר מאוהבת בעינב וגם בג׳יין בורדו.

שי בן צור, יום ה’, ה 22.10 בשעה 22:00

המסלול המוסיקלי של שי בן צור עובר בתחנות יוצאות דופן בנוף המקומי: רוקר ישראלי צעיר שבעקבות מופע של החלילן ההודי האריפראסאאד צ’ואריסייה, אי שם בשנות ה-90′, מתאהב במפתיע במוסיקה ובתרבות של תת היבשת, יוצא למסע בעקבות המאסטרים הגדולים ומבלה לצדם ובחברתם למעלה מעשור.
בן צור עזב את ישראל לטובת רג’אסטן והחליט לשלב בשירת הקוואלי המסורתית טקסטים בעברית, אחרי שקרא ציטוט של ג’לאל א-דין רומי: “אדם שאינו מדבר את שפתו הופך אילם גם אם הוא למד מאה שירים”.

בימים אלה, מוציא בן צור את “Junoon” אלבום משותף ופורץ דרך לו ולג’וני גרינווד (רדיוהד) שהוקלט יחד עם 12 נגנים הודים מסורתיים, במשך שלושה שבועות אינטנסיביים בארמון המהראג׳ה בראג׳סטן. המפגש המרתק בין הקלאסיקה של המסורת הקוואלית ההודית לבין החדשנות והסקרנות של סצנת הרוק והאלקטרוניקה העכשווית, כבר עשו כותרות רבות בחו”ל, ועכשיו הוא מגיע גם אלינו.

Russo & Weinberg מארחים את גלעד כהנא, יום ה’, 22.10 בשעה 22:30

הם נפגשו לגמרי במקרה לפני כעשור, היא כמלצרית והוא כלקוח מתמיד בסוג של מפגש גורלי שלימים יהפוך לידידות מופלאה, שותפות מקצועית ומסע יצירה מוזיקלי מרגש ומבטיח. סיפור “סינדרלה” המשיך להתפתח כשעדי ויינברג, זמרת ויוצרת, וארז רוסו, מפיק מוסיקאלי, יוצר מלחין והגיטריסט של להקת הג’ירפות הוציאו את אלבום הבכורה שלהם וזכו להצלחה לא מבוטלת גם בקרב מבקרים וגם בקרב הקהל. הסינגל הראשון שלהם “This love all” אפילו כבר כיכב בפרסומת של קסטרו.

מדובר באלבום בסגנון מוזיקת פולק עם נגיעות קאנטרי באנגלית. הטקסטים שמבוססים על חוויות של השניים, מבוצעים בגיטרות אקוסטיות, חשמליות בס, קשת ונגיעות אלקטרוניות עדינות.

אז בפסטיבל הם חוגגים את ההצלחה וגם מארחים את גלעד כהנא המוכשר והבלתי נדלה. נשמע לי שווה.

דאנא אבגי, מופע השקה, יום ה’, ה 22.10 בשעה 22:00

את דאנה איבגי כולם מכירים בתור השחקנית הצעירה הכי מוכשרת על המסך שלנו שכיכבה ב״אפס ביחסי אנוש״ ולקחה לנו את הלב ב״את לי לילה״. אבל לא כולם יודעים שדאנה היא גם זמרת ויוצרת שהוציאה לפני כמה חודשים את אלבומה הראשון ואם תהיתם אם אין גבול לכמות הכישרון שאדם אחד יכול להכיל, אז במקרה של דאנה התשובה היא שאין.

פסטיבל הפסנתר מארח את מופע ההשקה לאלבום של דאנה, ומייצר את אחת ההופעות המסקרנות והמשובחות שתראו כאן, לדעתי.

השירים של דאנה מבטאים את האישיות שלה במדויק: גרוב מהול בעצב, שמחת חיים לצד כאב, ובדיוק כמו המשחק שלה נכנסים ישר ללב. המופע מלווה בוידאו ארט שגם הוא פרי יצירתה, ואם ראיתם את אחד מהוידאו הקליפים המדהימים שכבר רצים ברשת, כמו למשל הקליפ הגאוני לשיר “on the bus” שעשתה ביחד עם הבמאי וניה היימן, או את הקליפ בסגנון “fame” שעשתה לשיר “dont stop” אתם בטח מבינים על מה אני מדברת. ואם לא, הנה הם לפניכם.

דניאל קורן, הדבר החשוב ביותר, יום ו’, ה- 23.10 בשעה 14:00

בימים אלה מופיע היוצר, הזמר והפסנתרן דניאל קורן בניו יורק, קומדי סנטרל, ובפסטיבלים רבים ברחבי העולם. לפסטיבל הוא מגיע כמעט אנונימי עם הופעה מוסיקלית-קומית, שבה הוא מלווה את עצמו על פסנתר וגיטרה, ויחד איתו מנגנת להקה ווירטואלית המוקרנת על מסך.

עם כל הכבוד לאנונימיות, זו ההופעה הראשונה בכל הפסטיבל שכל הכרטיסים אליה אזלו, אבל, הבנתי שמדובר במופע ראשון מתוך סיבוב הופעות שקורן מתכנן בישראל. אז לפחות תצפו בקליפ שלו כדי להבין על מה המהומה, ותזמינו כרטיסים למופע הבא.

אורח מיוחד במופע בפסטיבל יהיה יוני בלוך והשניים יבצעו שירים מאלבומיהם השונים.

דניאלה ספקטור וגבע אלון במופע משותף, יום ו’, ה- 23.10 בשעה 23:00

אחד הדברים שאני הכי אוהבת בפסטיבל הפסנתר, זה שהוא מזמן מפגשים מקוריים ומרתקים בין יוצרים שלא שיתפו פעולה קודם לכן.

והשנה המפגש שהכי מרגש אותי הוא המפגש בין שניים מהיוצרים שגם כשהם לבד הם הכי מרגשים אותי ולכן מדובר מבחינתי במפגש פסגה שאסור להחמיץ. גבע אלון הוציא השנה את אלבומו הראשון בעברית “תהיי איתי” ודניאלה ספקטור את אלבומה השלישי “כל הדברים היפים באמת” ושניהם קצרו שבחים מכל עבר.

אז עכשיו הם מגיעים ביחד לפסטיבל הפסנתר עם עיבודים חדשים, ואני בטוחה שמפתיעים לשירים של שניהם, ועם הכריזמה הביישנית והמחשמלת של כל אחד מהם לחוד, שאני חייבת לדעת מה יקרה איתה כשתתחבר.

אז כמו שדניאלה אומרת: ״כל הדברים היפים באמת, מתגלים בזמנם האיטי, הבלתי מתחשב, האוהב, הפועם, בקצבו של הלב״.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים אחרונים

הכל זה מלמעלה — התערוכה

לא. לא חזרתי בתשובה. אבל מי שעוקב אחרי קצת, בטח כבר יודע שבשנתיים האחרונות אני מצלמת עם רחפן תחת הכותרת #הכלזהמלמעלה.

הילדה הכי קטנה שלי בת 12!

הילדה הכי קטנה שלי כבר בת 12. כשחשבתי מה לכתוב לך, מצאתי בלוג שכתבתי בתאריך ה-8 בינואר 2012, בדיוק לפני 7 שנים. הוא נקרא “הילדה הכי

סליחה

סליחה, אפשר לבקש סליחה? כן בבקשה הגעת למקום הנכון אנחנו פתוחים כל יום בין תשע לשש ממי תרצי לבקש סליחה? סליחה, לא הבנתי “מהמקום”? “מחברו”?