חגיגות יום המלכה בהולנד – הכי שמח בממלכה

כמו שכבר בטח שמתם לב, אנחנו מתים על חגיגות, בטח על חגיגות מלכותיות, אז כשחברים עדיין לא ממש קרובים הזמינו אותנו ליומולדת של המלכה, מיד קפצנו על ההזמנה, והזמנו לעצמנו מקום של כבוד ביציע האורחים המלכותי, ביחד עם החברים ההמומים ועוד מליון איש. אז אמנם היה קצת צפוף, אבל מאוד מאוד שמחחחח.

.

הכל בעצם התחיל לפני 130 שנה, כשהמלך ויליאם ה-3, שהיה מלך לגמרי לא אהוד על נתיניו, החליט להשיג לעצמו קצת אהדה. כידוע מבוגרים משיגים אהדה ע”י חיבור לילדים קטנים וחמודים או לכלבים, ולכן החליט ויליאם הלא מקובל לערוך מסיבת יומולדת ענקית לבתו הנסיכה וילהלמינה המתוקה שהגיעה לגיל המפואר 4! המסיבה היתה כה מוצלחת כך שביומולדת 5 של הנסיכה הוכרז על יום חג לאומי, הידוע עד היום בכינויו “יום המלכה”.

מאז עברו המון מים בתעלות אמסטרדם, אבל המסורת ממשיכה ואף מתעצמת. ההולנדים לא כל כך מקפידים על תאריך יום ההולדת עצמו, כי כבר שנים רבות הם חוגגים ב- 30 באפריל, תאריך יום ההולדת של המלכה הקודמת, כל זאת בגלל שיום ההולדת של המלכה הנוכחית חל בתאריך קפוא ולא ידידותי לסביבה, אי שם בסוף ינואר.

אבל חגיגה היא חגיגה, אם תרצו יום העצמאות פוגש את פורים פוגש את שוק הפשפשים. מאות אלפי הולנדים יוצאים לרחובות, לגנים ולתעלות, מגובים בעוד מאות אלפי תיירים שכולם מחפשים סיבה למסיבה, לבושים בכתום, הצבע המלכותי, רוקדים, שרים מעשנים, ובעיקר שותים המון המון המון.

השנה החגיגה היתה חגיגית במיוחד, בגלל שהמלכה המכהנת ביאטריס העבירה את הכתר לבנה וילם, שנולד, באופן מאוד נוח בתאריך האביבי 27 באפריל, ומשנה הבאה יהפך החג ליום המלך.

ההולנדים, היו אקסטרא שמחים השנה, לא כל כך בגלל שהם אוהבים את וילם, שנראה אם תרשו לי קצת חנון, אלא דווקא בגלל אשתו, מהיום המלכה העונה על השם הכה מקסים מקסימה, שהגיעה בכלל מארגנטינה, ובמזוודתה כמה שערוריות כמו למשל השתייכותו של אביה לחונטה שרצחה והעלימה אלפי אנשים ב”מלחמה המלוכלכת”.

אבל עם חיוך כובש ולוק של בריטני ספירס מקסימה הקסימה את העם ההולנדי, עטתה על עצמה שיק ליידי D, והפכה לחביבת הקהל.

אחרי טקס העברת הכתר המרגש הצטרפנו למאות אלפי הולנדים ששטפו את הרחובות במסיבת הרחוב הכי ענקית שראינו. לאוירת השוק תורמת העובדה שזהו היום היחיד בשנה שממשלת הולנד נמאפשרת לכל אזרח למכור את מרכולתו ללא רשיון מיוחד ובלי לשלם מעמ, מה שהופך את הרחובות לשוק פשפשים ענק. מה שאני במיוחד אהבתי הן היוזמות המקומיות כמו החבר’ה שהוציאו מהמטבח הביתי שלהם מגשים עמוסי מוחיטו (משקה עטיר רום, לימון וסוכר..). אנחנו, שהפכנו עד אז לחברים ממש טובים ולחבורה במיוחד צוהלת ושמחה, שבעיקר מאוד מאוד שמחה בשמחתם של המלך והמלכה, קנינו בסיטונות את כל המגשים שהחבר’ה הכינו, והשתמשנו בהם לצריכה פרטית בלבד.

עוד מנהג הולנדי מקסים בחג הזה הוא זריקת ביצים על אנשים ה”מתנדבים” לשמש מטרה חיה לטווח הנורא הזה. הזורק משלם על כל ביצה שנזרקת ולמרות כל מאמצנו לגלות את מקורות המנהג המקסים או לאן הולך הכסף שנאסף, התשובה היחידה שקיבלנו היא שההולנדים הם עם משוגע ולכן ביום חגם הם עושים דברים משוגעים. גם בלי להבין הרבה הרגשנו שמסורת חייבים לכבד ומיד רכשנו לנו ביצים מלוא הסל ואף ביצענו מס’ פגיעות אסטרטגיות.

חזרנו מהיום הזה עייפים ולא צמאים, עם כאב ראש ורגליים כואבות, אבל עם חברים חדשים ועם הבטחה להפגש כאן בדיוק באותה פינה ביום המלך הבא.

 

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים אחרונים

הכל זה מלמעלה — התערוכה

לא. לא חזרתי בתשובה. אבל מי שעוקב אחרי קצת, בטח כבר יודע שבשנתיים האחרונות אני מצלמת עם רחפן תחת הכותרת #הכלזהמלמעלה.

הילדה הכי קטנה שלי בת 12!

הילדה הכי קטנה שלי כבר בת 12. כשחשבתי מה לכתוב לך, מצאתי בלוג שכתבתי בתאריך ה-8 בינואר 2012, בדיוק לפני 7 שנים. הוא נקרא “הילדה הכי

סליחה

סליחה, אפשר לבקש סליחה? כן בבקשה הגעת למקום הנכון אנחנו פתוחים כל יום בין תשע לשש ממי תרצי לבקש סליחה? סליחה, לא הבנתי “מהמקום”? “מחברו”?