פינטרסט – הרשת החברתית החדשה – תזכירו לי מה זה פייסבוק?

פינטרסט היא רשת חברתית ויזואלית, המדמה את לוח השעם הישן והטוב שעליו היינו תולים תמונות שאנחנו אוהבים, ברכות מרגשות שקיבלנו ורצינו לשמור או סתם את הטלפון של האינסטלטור שלא גנב אותנו.

אז פינטרסט, ששמה הוא שילוב של המילים pin + interest היא רשת חברתית שהוקמה עוד ב- 2009 אבל רק בחודשים האחרונים תופסת תאוצה, שמאפשרת לחברייה ליצור קולאז'ים נושאיים של תמונות, בדר"כ כאלו שנתקלים בהן באקראי בעת הגלישה באתרים השונים, תוך כדי שאנחנו אומרים לעצמנו: וואו, כזו כורסא בדיוק אנחנו רוצים לסלון, זה המקום לחופשה הבאה או הנה השמלה שתמיד חלמתי עליה. מה שקורה בדר"כ זה כשאנחנו נזכרים בכורסא אין לנו שמץ של מושג איפה לעזאזל ראינו אותה ואיך משיגים אותה.

אבל בדיוק בשביל זה שתלו לנו אנשי פינטרסט החמודים את האייקון "pin it" בסרגל של הדפדפן. וככה, כל תמונה מדליקה שאנחנו רואים, עולה לנו ישר ללוח השעם שלנו, כשכמובן יש לנו את האפשרות לקטלג את התמונות על פי נושאים, ולמייטיבי לכת גם להעלות תמונות שצילמנו מהמצלמה של האייפון או תמונות ששמרנו במחשב.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הבונוס הגדול הוא שתוצאה המתקבלת ממש לא נראית כמו לוח השעם העמוס ומעלה האבק שהיה לנו. מה שמתקבל הוא קולאז ויזואלי מהמם ומדליק שמתחדש כל הזמן. לזה תוסיפו את האפשרות לעקוב אחרי הקולאז'ים של חברים מגניבים במיוחד ואת האפשרות לעשות להם לייק או "re pin" על התמונות שלהם, וקיבלתם רשת חברתית מרעננת במיוחד.

אחד הדברים הכי יפים ברשת בעיני, היא העובדה שהיא מתמקדת ב"דברים שיפים בעיני", "דברים שמעניינים אותי" או ב"מקומות שהייתי רוצה לבקר בהם" ולא ב"איפה אני, מה אני עושה" "איזה דברים מענינים יש לי להגיד" או "כמה אני יפה".

מצד שני ב"פינטרסט" צריך לעבוד כדי לייצר את קירות ויזואליים "מהממים", כמו שרואים אצל האחרים, אבל העבודה היא מעין עבודת "אוצרות" שבה אתה אוסף דברים שאתה אוהב ומתחבר אליהן, ובעצם מייצר קולאז' שמלמד יותר מהרבה סטטוסים בפייסבוק על טעמך האמיתי ועליך כאדם.

בינתיים האתר פועל בגירסת בטא וניתן להצטרף אליו רק באמצעות הזמנה מחבר רשום, או דרך בקשת הזמנה, ורק דרך הפייסבוק או הטוויטר.

אז מי רוצה שאשלח לו הזמנה?

פינטרסט במספרים:

1. הפיתוח של אתר פינטרסט החל בשנת 2009, וגרסת הבטא של האתר שוחררה במרץ 2010. מאז הפעלתו, ממשיך האתר לפעול בגרסת בטא, כאשר הההצטרפות אליו אפשרית למוזמנים בלבד. 2. ב-16 באוגוסט 2011, מגזין טיים הכליל את האתר כחלק מרשימת "50 האתרים הטובים של שנת 2011" שערך.

3. בדצמבר 2011, האתר נכנס לרשימת עשר הרשתות החברתיות המובילות, של האתר Hitwise, עם 11 מיליון ביקורים בשבוע בסך הכל.

4. בינואר 2012, אתר comScore דיווח כי לפינטרסט 11.7 מיליון משתמשים ייחודיים, מה שהופך אותו לאתר שחצה את רף 10 מיליון המשתמשים הייחודיים בקצב המהיר בהיסטוריה.

5. 79% מהמשתמשים באתר הן נשים!

 

6. לפי האתר Ad Planner, הנושא הבולט ביותר בשימוש באתר הוא "מעצבי אופנה וקולקציות", ואחריו הנושא "אומנויות".

7. עד היום Pinterest גייסה 37.5 מיליון דולר מקרנות הון סיכון וכמה אנג'לים ועדיין אין לה מקורות רווח או מודל רווחיות נראה לעין.

8. את הרשת הקימו שני חנונים: בן סילברמן ואוון שארפ שההשראה שלהם הגיעה מתחביב ילדות של אחד מהם: איסוף חרקים!

9. לאחרונה פתח מארק צוקרברג, לוחות באתר על שמו. בינתיים הוא לא מאוד פעיל. אולי הוא רק אוהב להציץ בלוחות של אחרים.

10. לפני שנה בדיוק הוערך האתר ב־40 מיליון דולר, ולפני חודשיים הוא כבר זינק ל־200 מיליון דולר. הולכת לנעוץ "pin" בכמה מניות…

4 תגובות בנושא “פינטרסט – הרשת החברתית החדשה – תזכירו לי מה זה פייסבוק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *